Digital identitet och igenkänning

SUP46 behövde en utpräglad och egen digital identitet som kunde fungera som en grundsten för vidareutveckling och igenkänning.

Vårt arbete med att särprägla deras digitala identitet hade redan tjuvstartats när vi hjälpte SUP46 att producera infografik, som presenterar den svenska startup-scenen.

Att strategiskt planera innehåll

SUP46 är ingenting utan sina medlemmar. Vi etablerade tidigt att vi måste lyfta fram och presentera medlemmarna i individuella och korta beskrivningar, som gjordes lättillgängliga genom dragspel.

För den som vill veta mer finns en uppsjö av egna sidor där medlemmarna kan presentera sig med sina egna ord.

Call to Action och tydlighet

Evenemang är en av SUP46 viktigaste verksamhetsområden, med cirka 250 händelser om året. Därför ville vi tydliggöra och prioritera kalendariet och bokningsfunktionen med en Call to Action där ögat naturligt söker sig först – för att öka konverteringsgraden.

In i startup-världen!

I startup-scenen finns det en stark gemenskap. Man delar kunskap och erfarenheter, och behovet av att samla allt på en och samma plats var givet.

De här värdena återspeglas i SUP46 logotyp, vars starka färgvärld vi har tagit till vara på genom hela webbplatsen.

Integritetsinställningscenter

Avsluta ditt konto?

Ditt konto kommer att avslutas och all din data kommer att raderas permanent och kan aldrig återskapas. Är du säker på att du vill fortsätta?